maandag 2 maart 2015

Art Specially Winning Monday #1

Bij de Facebook van Art Specially zag ik afgelopen week een wedstrijd voorbij komen. De prijs is 10 potjes embossingpeder, je moest hiervoor een kaart maken met WoW embossingpoeder. Het is de eerste wedstrijd waar ik aan meedoe, ik weet nog niet of ik wel of niet gewonnen heb. Als ik niet win vind ik het ook niet erg, het is gewoon heel leuk om aan zoiets mee te doen. Je trekt weer een techniek uit de kast waar je op dat moment of al langere tijd niet mee bezig bent geweest en je krijgt weer volop inspiratie voor andere projecten. Ik heb voor deze wedstrijd 3 kaarten gemaakt en de meest geschikte kaart heb ik ingestuurd. Ik wil graag alle 3 de kaarten met jullie delen vandaag.

Kaart 1:
Mijn eerste kaart heb ik gemaakt met mijn nieuwe kerst stempels van Lawn Fawn. Met de snowglobe collectable van Marianne design heb ik de cirkels uit de kaart gesneden. De achtergrond heb ik ingekleurd met Distress ink, daarna gestempeld met versamark en ieder stempeltje een eigen kleur embossing poeder.
Materialen:
- Lawn Fawn clearstamp Sweet Christmas LF426 -
- Lawn Fawn Sweet Christmas lawn cut LF779 -
- Collectable Snow Globe Marianne Design COL1362 -

Kaart 2:

Ik had net de nieuwste stempel van Joy gekocht en zag daarmee mijn 2e kaart. De achtergrond heb ik met rode, gele en zwarte Bistre poeder gedaan. Met zwarte Stazon heb ik de swirl gestempeld. Daaroverheen nog een keer de swirl stempels gebruikt met versamark en embossingpoeder. De randen van de kaart heb ik nog wat donkerder gemaakt met Distress ink Vintage Photo en Black Soot. De vlinders zijn weer van een andere stempelset. Die heb ik 3x gestempeld, waarvan 2 met embossingpoeder en daarna ingekleurd met Distress ink. Deze kaart heb ik uiteindelijk gekozen om in te sturen.
Materialen:
- Joy Clear stamps tekst ENG 6410/0316 -
- IndigoBlu Stamp Wild Meadow WM1 -

Kaart 3:

Geloof het of niet, maar vlak voor ik wakker werd droomde ik over deze kaart die ik aan het maken was. Eenmaal op zo snel mogelijk eraan begonnen. Achtergrond hartjes gestempeld met Versamark en clear embossing poeder. Daarna met Distress ink Cracked Pistacio en Peacock Feathers de achtergrond verder ingekleurd. Nog wat andere hartjes gestempeld met Versamark en gekleurde embossing poeder. In het midden heb ik mallen gebruikt van Marianne Design. De droom over deze kaart is een hele inspiratiebron geweest. Uit deze kaart kwam namelijk ook mijn idee voor de serie Lawn Fawn kaarten met embossing achtergrond, zie vorige blogpost :
.



Materialen:
- Clearstamp hearts a6 van Panduro -
- Marianne Design Creatable Oval Frame LR0293 -
- Marianne Design Collectables set french cats COL1344 -




1 opmerking: