donderdag 20 augustus 2015

Heidi Swapp Minc Foil Applicator


Er is weer een nieuw apparaat op de markt en ik mocht deze zowaar uitproberen. De Heidi Swapp Minc Foil Applicator, een mond vol dus ik hou het maar op Minc Foil. Eerlijk gezegd had ik er geen hoge verwachtingen van tot het moment dat mijn sheet uit het apparaat kwam en ik het foil eraf trok. Toen was er echt een WAUW moment. Het geeft een heel mooi resultaat.

Hoe werkt het:
 Het werkt eigenlijk hetzelfde als een lamineerapparaat.
Hij heeft 3 knoppen:
- Aan/uit
- Forward/reverse
- Warmte instelling
Er zijn verschillende materialen die je er doorheen kunt halen. In de gebruiksaanwijzing staat een overzicht waar je kunt zien in welke stand je hem moet zetten. Ik heb voor deze kaarten stand 3 (uncoated paper) gebruikt. Met de gouden knop kun je hem in de juiste stand zetten en als hij op temperatuur is gaat het groene lampje branden. Je legt je zwart/wit laserprintje op het foil en knip het foil zo uit dat hij nog een stukje uitsteekt. Er zit een doorzichtig sheet bij het apparaat. Leg je laserprint met de de print omhoog in het midden van het sheet. Leg daarop je foil met de mooie kant omhoog en vouw het sheet dicht. Strijk met je handen het sheet glad zodat er geen kreukels in zitten. Dan steek je het sheet in het apparaat en wacht je geduldig tot hij er aan de andere kant uit komt. Dan kun je het foil eraf trekken en alles wat zwart was op je printje heeft nu een mooi glanslaagje.
Het nadeel is alleen dat je echt een laserprint moet hebben, het werkt dus niet met een standaard thuis printer. Je zal dan naar een copyshop of naar een supermarkt met kopieƫrapparaat moeten gaan.

Voor deze kaarten heb ik kopieƫn gemaakt uit het KALEIDO COLOR kleurboek. Het is een soort negatief kleurboek, ze bladzijden zijn zwart met witte lijnen in plaats van het standaard witte bladzijden met zwarte lijnen.

De stempel die ik heb gebruikt is een clearstamp uit de lijn van Creative with chalk (Clear stamp Creative with Chalk, no. 101, Lucky day) Het is een leuke serie met bijpassende knipvellen, uitdrukvellen en scrappapier.
De stempel is ingekleurd met Distress ink Vintage Photo



Geen opmerkingen:

Een reactie posten