zaterdag 12 december 2015

The Beauty and the Beast


Even iets heel anders dan hobby. Eigenlijk is Disney ook wel een beetje mijn hobby, maar ik sta volledig buiten dit creatieve project.
Ik ben naar de voorpremière van  The Beauty and the Beast geweest. Het was een adembenemende voorstelling! Belle en het Beest is mijn favoriete Disney film, als kind op video band grijsgedraaid en kijk ik hem nog steeds vaak op dvd. Je kunt je best wel voorstellen dat ik bij deze voorstelling dan ook wat traantjes heb moeten wegpinken (wel meer dan een paar). Ze hebben het super gedaan en het is zeker de moeite waard om er een keer heen te gaan als Disney liefhebben. Het mooiste stuk uit de musical vond ik toch wel liedje over het diner. Het totale plaatje klopt gewoon, het decor is ook goed in elkaar gezet. Alles draait en schuift opzij, ik denk dat als je een tweede keer naar de voorstelling gaat je steeds weer andere dingen zult zien. De echte diehard hoort natuurlijk meteen dat de teksten van de liedjes hier en daar aangepast zijn, wat best logisch is. Anders zou misschien heel de zaal wel meezingen en daar zit niemand op te wachten.


Mijn favoriete stukje uit de film is toch wel de transformatie op het einde. Ik heb een paar gifjes gevonden die dit mooi weergeven.


 

2 opmerkingen: