maandag 7 maart 2016

Alice in Wonderland Tulgey Wood




In mijn vorige blogpost stond een Alice in wonderland kaart. Door die kaart heb ik inspiratie gekregen voor een nieuwe lading ATC's (Artist Trading Cards). Als ik straks naar het Art Specially Stempel event ga heb ik genoeg ruilmateriaal. Tijdens het event word een ruilmoment georganiseerd. Voor deze ATC's heb ik een collage gemaakt op A4 formaat. Eerst de stempelafdrukjes gemaakt en vervolgens afgedekt met liquid masking film. Daarna ben ik gaan kliederen met Distress ink in paars en roze tinten. Hier overheen heb ik nog wat sjablonen gebruikt. Het Alice in Wonderland sub-thema is Tulgey Wood, dit is een bos waar allemaal rare wezens leven zoals uilen met een harmonica nek, toeter-eenden, paraplu vogels en nog veel meer. In mijn achtergrond heb ik ook sjablonen gebruikt van vogelkooien, omdat er in het Tulgey Wood ook vogels zitten met als lijf een vogelkooi. Toen ik tevreden was met de achtergrond heb ik het rubber weggehaald, de witte stempel afdrukjes komen duidelijk naar voren met de drukke achtergrond. Ik heb ze daarom ook niet verder ingekleurd. Uit de collage heb ik 9 ATC's gesneden en heb ze gemat met zwart en wit karton. De tekst stempels zijn van mijn Alice in Wonderland stempellappen, op wit gestempeld en met zwart gemat. Als laatste nog wat accenten aangebracht met een witte Sharpie en clear Wink of Stella. De Alice in Wonderland stempels heb ik van Stampattack (England).


Materialen :
- Rubber stamp set Alice in Wonderland-
- Rubber stamp set Mad Hatters Tea Party -
- Rubber stamp set Alice Said -
- Rubber stamp set Go Ask Alice - 
- Lavinia stamp Spotty Toadstool -
- Lavinia stamp Zen Grass -
- Distress ink Wilted Violet -
- Distress ink Picked Raspberry -
- Distress ink Blueprint Sketch -
- Distress ink Dusty Concord -
- Clear Wink Of Stella Glitter Brush 141897 -
- Sharpie -




Geen opmerkingen:

Een reactie posten